בריאות לכל אחד – מבוגרים

והיא מכילה גם נוגדי חמצון ופיטוסטרולים. בשל יתרונותיה התזונתיים הרבים של הטחינה ובשל טעמה הייחודי והאותנטי, מומלץ לשלבה בכל מטבח ולצרוך אותה בכל מעגלי החיים.

טחינה היא אוצר תזונתי לכל אחד בכל גיל.

טחינה גולמית, היא "אוצר תזונתי מהטבע". היא מכילה מרכיבים רבים החיוניים לבריאות ולפעילותו התקינה של הגוף. גרעיני השומשום מהם היא עשויה בעלי צפיפות תזונתית גבוהה במיוחד ומהווים מקור עשיר לחלבונים, פחמימות, סיבים תזונתיים, שומנים טובים ויטמינים ומינרלים. הטחינה הינה מקור מצוין לסידן, ברזל, מגנזיום, אבץ, אשלגן, ויטמין B1 וויטמין E,

tab3
tab4

טחינה גולמית מלאה היא מקור מצוין למגנזיום, שהינו מינרל חיוני לתפקוד תקין של השלד ושל התאים בגוף, ומונע בין היתר הסתיידות של רקמות רכות ושל שרירים. יש לו תפקיד חשוב גם במניעת התפתחות טרשת עורקים ויתר לחץ דם.
כף טחינה משומשום מלא של בארכה מכילה כ-45 מ"ג מגנזיום המהווים כ-14% מהדרישה היומית המומלצת (לפי ה-DRI).

משרד הבריאות ממליץ על תזונה עשירה בסידן, בעיקר בקרב הגיל השלישי.
סידן הינו מינרל חשוב וחיוני לבנייה, לחיזוק ולשמירה על עצמות הגוף. הוא ממלא גם תפקיד חשוב בקרישת הדם, במעבר נוזלים, בתפקוד תקין של הלב ושל מערכת העצבים וחיוני לפעילות השרירים.
בין המזונות עתירי הסידן: מוצרי חלב דלי-שומן, סרדינים, דגני בוקר מועשרים בסידן וטחינה גולמית.
כף טחינה משומשום מלא של בארכה מכילה כ-90 מ"ג סידן המהווים כ-7.5% מהדרישה היומית המומלצת.