בריאות לכל אחד

והיא מכילה גם נוגדי חמצון ופיטוסטרולים. בשל יתרונותיה התזונתיים הרבים של הטחינה ובשל טעמה הייחודי והאותנטי, מומלץ לשלבה בכל מטבח ולצרוך אותה בכל מעגלי החיים.

טחינה היא אוצר תזונתי לכל אחד בכל גיל.

טחינה גולמית, היא "אוצר תזונתי מהטבע". היא מכילה מרכיבים רבים החיוניים לבריאות ולפעילותו התקינה של הגוף. גרעיני השומשום מהם היא עשויה בעלי צפיפות תזונתית גבוהה במיוחד ומהווים מקור עשיר לחלבונים, פחמימות, סיבים תזונתיים, שומנים טובים ויטמינים ומינרלים. הטחינה הינה מקור מצוין לסידן, ברזל, מגנזיום, אבץ, אשלגן, ויטמין B1 וויטמין E,

tab3
tab4

החל מגיל חצי שנה מומלץ להוסיף טחינה למחית הפרות או הירקות כחלק מהרכב הארוחה הראשונה של תינוקות.

המלצות על כך ניתן למצוא בתדריך משרד הבריאות להזנת תינוקות פעוטות וילדים במסגרת חינוכית ("לאכול ולגדול"), והן מבוססות על ערכם התזונתי הגבוה של גרעיני השומשום המעניקים העשרה תזונתית וקלורית לארוחה.

שימו לב: בשל שכיחות גבוהה של אלרגיה לשומשום, כשמנסים לראשונה מזון חדש, אין לעשות זאת במקביל למזונות חדשים נוספים, כדי שנוכל לאתר את הגורם האלרגני במקרה של התפתחות תופעות אלרגניות. בכל מקרה מומלץ להיוועץ באנשי מקצוע: תזונאית או אחות טיפת חלב.

החל מגיל שנה מומלץ להעשיר את מזונו של התינוק בטחינה בכל צורה שהיא:

כממרח בכריך לארוחת עשר או ארוחת ביניים. כתוספת לירקות, לביצה, למנה בשרית או צמחונית. לגוון עם דבש בתור ממרח מתוק.