I Love Halva – וניל

טיפ
לבריאות

טחינה כרוטב לסלט  נסו להוסיף טחינה גולמית מלאה, כפי שהיא, לסלט, ותקבלו סלט רענן ,טעים ומזין במיוחד.

ולתפקודי הגוף השונים. החלבה עשירה בשומנים טובים – המכילים חומצות שומן רב וחד בלתי רוויות. ידוע כי צריכה של חומצות שומן בלתי רוויות  עשויה לסייע לאיזון רמת הכולסטרול הרע (LDL) בדם ולירידה בשכיחות מחלות לב כליליות. אנו בבארכה מאמינים שבמסגרת המגמה הבריאותית העולמית המדברת על תזונה נכונה והרגלי חיים בריאים יש מקום גם לתחום המתוקים. חלבה נותנת מענה מושלם למתוק איכותי בעל ערכים תזונתיים גבוהים.

החלבה היא הגרסה המתוקה של הטחינה. שמה המלא של החלבה בערבית הוא חַלַאוַה טַחִינִיַּה  - حَلاوَة طَحِينِيَّة, כלומר 'ממתק טחון', או 'ממתק טחינה'. הרכיב העיקרי של החלבה הוא טחינה, המורכבת מגרעיני שומשום טריים. לפיכך, יתרונותיה הבריאותיים הרבים של הטחינה מצויים גם בחלבה. לקבלת הטעם המתוק מוסיפים לגרעיני השומשום הטחונים סוכרים ותמצית שורש ספונריה, המעניק את המרקם המיוחד של "חוטי החלבה החלבה דלה בנתרן ומכילה מינרלים חשובים כגון: סידן, וברזל, רכיבים החיוניים לבריאות השלד".

light-blue-tab
whitetriangle-2

חטיף חלבה בטעם וניל - ערכים תזונתיים ל-100 גרם (ולחטיף 40 ג'):


אנרגיה (קלוריות) 537.5 (215) כולסטרול (מ"ג) 2.5>
חלבון (גרם) 12 (4.8) נתרן (מ"ג) 84.5 (33.8)
פחמימות (גרם) 51 (20.4) סידן (מ"ג) 61.5 (24.6)
סוכרים (גרם) 27 (10.8) ברזל (מ"ג) 3.25 (1.3)
סיבים 5.35 (2.14) ויטמין B1 (מק"ג) 300 (120)
סך השומנים (גרם) 34 (13.6) ויטמין B2 (מק"ג) 42.5 (17)
חומצות שומן רוויות (גרם) 0.5> חומצה פולית B9 (מק"ג) 13.3 (5.32)
חומצות שומן טראנס (גרם) 6.8 (2.7)